Techniki druku na odzieży. Jak zrobić druk na koszulce?
Odzież nie musi pełnić funkcji tylko podstawowej, to również doskonały nośnik informacji, możliwość pokazania własnego charakteru, ale również skuteczny sposób na promocję firmy. Poniżej dowiesz się jakie są techniki druku na odzieży. Zapraszamy do lektury!
2018-10-19, 09:10

Techniki druku na odzieży - historia.

Techniki druku na odzieży i ozdabianie ubrań pochodzą od druku szablonowego, stosowanego w krajach Dalekiego Wschodu w starożytnych czasach. Za twórcę uważa się Yuzensai Miyasaki, który zdobił kimona oraz Zisukao Hirose - pomysłodawcę prototypu sitodruku. To najstarsza, ale nadal najbardziej ceniona metoda druku. Z biegiem lat i rozwojem społeczeństwa techniki druku na odzieży zmieniły się, narodziły się kolejne metody jak termotransfer, drukowanie flex i flock, haft komputerowy i nadruk cyfrowy. Każda z tych metod ma swoje wady i zalety, wiele zależy od materiały, na którym umieszczany jest wydruk.

Techniki druku na odzieży - charakterystyka

Techniki druku na odzieży są zróżnicowane, dlatego warto znać krótką charakterystykę przed zdecydowaniem się na konkretną metodę. Sitodruk to najstarsza metoda, stosowana do dziś. Konkretny wzór zostaje przenoszony przy pomocy szablony na matrycę, która przypomina siatkę. Zaletą sitodruku jest pełne krycie kolorem i niski koszt. Termotransfer – termodruk to termiczne wgrzanie grafiki w materiał. Plusem jest fotograficzna jakość. Haft komputerowy to zdobienie igłą przez zaprogramowaną maszynę. Plusem jest trwałość znakowania materiału. Flex i Flock to najtrwalsze metody, laserowo wycięty wzór wgrzewany jest w materiał.

KONTAKT / AUTOR
Feelgood
Feelgood
POBIERZ JAKO WORD
Pobierz .docx
Biuro prasowe dostarcza WhitePress
Copyright © 2015-2025.  Dla dziennikarzy
Strona, którą przeglądasz jest dedykowaną podstroną serwisu biuroprasowe.pl, administrowaną w zakresie umieszczanych na niej treści przez danego użytkownika usługi Wirtualnego biura prasowego, oferowanej przez WhitePress sp. z o.o. z siedzibą w Bielsku–Białej.

WhitePress sp. z o.o. nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz odesłania do innych stron internetowych zamieszczone na podstronach serwisu przez użytkowników Wirtualnego biura prasowego lub zaciągane bezpośrednio z innych serwisów, zgodnie z wybranymi przez tych użytkowników ustawieniami.

W przypadku naruszenia przez takie treści przepisów prawa, dóbr osobistych osób trzecich lub innych powszechnie uznanych norm, podmiotem wyłącznie odpowiedzialnym za naruszenie jest dany użytkownik usługi, który zamieścił przedmiotową treść na dedykowanej podstronie serwisu.